Digital Operations söker en Digital Operations Manager

By 11th December 2018 Lediga Jobb No Comments

Digital Operations är mer än en AdOps-avdelning. Det är ett high-tech team som knyter samman helheten för digitala kampanjer, både tekniskt och hanteringsmässigt. Avdelningen består i dagsläget av 6 personer som är navet i våra kunders digitala kampanjer.

Avdelningen har en holistisk översyn över kunds medieköp och ansvarar för att säkerställa alla parametrar före kampanjstart, löpande kanalbevakning och att rapportera status till kund och interna stakeholders. Ansvarsområdet spänner över samtliga digitala discipliner; display, sociala medier, Sök, programmatic, native och online video m.m.

 

Tjänsten innebär bland annat:

Koordinering av kampanjer i interna kundteam, samt ett flertal externa kunder.

Trafficking och Ad Operations

Tag management, materialhantering, implementering av pixlar, uppladdning av annonser, taggar till publicister, uppsättning av tredjeparts-mätning samt Site Tracking.

Rapportering

 

Erfarenhet och kunskapskrav:

Vi tror att du just nu är lite sökande om var du vill jobba inom adtech/martech, men du har jobbat ett par år inom liknande bransch.

Du navigerar lätt genom det digitala ekosystemet.

Du får gärna ha arbetat med liknande uppgifter och ha ett stort intresse för att lära dig.

Att ha en sympatisk nivå mellan att vara diplomatisk och samtidigt väldigt tydlig.

Du har lätt för att kommunicera både i tal och skrift, på Svenska och Engelska.

Att vara intresserad av digital analys och rapportering.

 

Plus i kanten:

Erfarenhet av att jobba i någon eller flera av dessa verktyg och system:

GMP (fd.DCM), AdForm, GTM, Google analytic, Funnel, Moads, Meetrics, IAS

 

 

Vi tror att du kommer att trivas på IPG Mediabrands om du gillar en dynamisk arbetsplats där var dag är olik den andra och du gillar att samarbeta med andra för att nå resultat.

Som Digital Operations Manager rapporterar du till Head of Digital Operations, Nina Gago.

Tillträde enligt överenskommelse/så snart som möjligt.

Vi ser mycket fram att läsa din ansökan som enligt GDPR behöver registreras här: shmhr@mbww.com

För frågor om tjänsten, kontakta Nina Gago nina.gago@mbww.com

(observera att inga ansökningar får mottas genom denna adress och därför kommer att bli raderade) 

 

 

IPG är en av världens största kommunikationskoncerner, börsnoterade i New York, USA. Koncernen har 50.000 anställda i fler än 100 företag, vilket inkluderar några av  världens mest kända varumärken inom kommunikationsbranschen.

IPG Mediabrands är IPG’s mediebyråverksamhet, som består av 16 olika verksamheter/företag, med ca 8 500 anställda inom 130 marknader runt om i världen.

IPG Mediabrands Sverige består av följande enheter:

  • IUM – fullservice medie-/kommunikationsbyrå.
  • Marvelous – social media / content / concept / infleuncer marketing / produktion.
  • Reprise – performance marketing, SEM och SEO
  • Cadreon – programmatic marketing och Data Management
  • Insight – analys och insikt
  • BPN – fullservice medie-/kommunikationsbyrå

 

På IUM/IPG Mediabrands Sverige arbetar ca 65 professionella och engagerade personer med olika kommunikationsbakgrunder och specialistkompetenser.  Våra rådgivare, strateger och specialister har lång erfarenhet från mediebyråbranschen, marknadsavdelningar, undersökningsföretag, reklambyråer, produktionsbolag, webbyråer, eventbyråer, PR-byråer och mediebranschen generellt.