IPG Mediabrands söker Head of Digital Operations

By 28th August 2018 Lediga Jobb No Comments

Digital Operations är mer än en AdOps-avdelning. Det är ett high-tech team som knyter samman helheten för digitala kampanjer, både tekniskt och hanteringsmässigt. Avdelningen består i dagsläget av 5 personer som är navet i våra kunders digitala kampanjer.

 

Avdelningen ansvarar för att säkerställa alla parametrar före kampanjstart, löpande kanalbevakning och att rapportera status till kund och interna stakeholders. Ansvarsområdet spänner över samtliga digitala discipliner; display, sociala medier, Sök, programmatic, native och online video m.m. Genom automatiserade rapporteringsverktyg presenteras resultat och analys av kampanjens utfall för kund.

 

Som chef har du möjligheten att utveckla det viktigaste vi har – vår personal – men också våra tjänster och produkter. Vi tror på människor och individens drivkraft, vi ser gärna att du är ansvarstagande och framåt då du kommer ha stor frihet att utveckla avdelningen och ta egna initiativ.

 

Tjänsten innebär bland annat:

  • Personalansvar
  • Arbete i ledningsgrupp
  • Projektledning kundteam, innefattande kundkontakt och presentationer
  • Kontakt med samarbetspartners, teknikbolag och andra leverantörer
  • Utveckling och effektivisering av verktyg och processer

 

Erfarenhet och kunskapskrav:

  • Tidigare ledarskap och personalansvar är meriterande och önskvärt, men inte ett krav. Det viktiga är att du trivs att leda och motivera människor och att få gruppen att dra mot samma mål.
  • Du är välbevandrad inom adtech/martech och navigerar lätt genom det digitala ekosystemet.
  • Du har lätt för att kommunicera både i tal och skrift, på Svenska och Engelska.
  • Bakgrund inom och djup insikt i AdOps,  från materialhantering, implementering av pixlar, uppladdning av annonser, taggar till publicister, uppsättning av tredjeparts-mätning samt Site Tracking.
  • Du ska ha lätt för att förstå avancerad och komplex teknik och samtidigt kunna förklara nyttan på ett lättbegripligt sätt.
  • Motivera och utveckla ditt team och säkerställa att kunskapsnivån alltid är i framkant.

 

Som Head of Digital Operations rapporterar du till Chief Digital Officer, Fredrik Forsberg

 

Tillträde efter ö.k.

 

Skicka din ansökan snarast till Fredrik Forsberg, fredrik.forsberg@mbww.com

 

 

 

IPG är en av världens största kommunikationskoncerner, börsnoterade i New York, USA. Koncernen har 50.000 anställda i fler än 100 företag, vilket inkluderar några av  världens mest kända varumärken inom kommunikationsbranschen.

IPG Mediabrands är IPG’s mediebyråverksamhet, som består av 16 olika verksamheter/företag, med ca 8 500 anställda inom 130 marknader runt om i världen.

 

IPG Mediabrands Sverige består av följande enheter:

 

  • IUM – fullservice medie-/kommunikationsbyrå.
  • Marvelous – social media / content / concept / infleuncer marketing / produktion.
  • Reprise – performance marketing, SEM och SEO
  • Cadreon – programmatic marketing och Data Management
  • Insight – analys och insikt
  • BPN – fullservice medie-/kommunikationsbyrå

 

 

På IUM/IPG Mediabrands Sverige arbetar ca 65 professionella och engagerade personer med  olika kommunikationsbakgrunder och specialistkompetenser.  Våra rådgivare, strateger och specialister har lång erfarenhet från mediebyråbranschen, marknadsavdelningar, undersökningsföretag, reklambyråer, produktionsbolag, webbyråer, eventbyråer, PR-byråer och mediebranschen generellt.