Senior SEM Specialist

By 31st October 2017 Featured, Nyheter No Comments
newjob_5

IUM/IPG Mediabrands växer med flera spännande kunder och söker nu en senior SEM- specialist till Reprise Media.

Reprise Media är den globala sökbyrån inom IPG Mediabrands nätverk och arbetar i Sverige med en bred variation av kunder. Som SEM-konsult på Reprise Media kommer du att ansvara för sökannonseringen för allt ifrån marknadsledande kunder som arbetar på global basis till Nordiska och lokala kunder. Din uppgift är att upprätthålla en bra förståelse för kundernas KPI’er och affärsmål för att därigenom planera, leda, utveckla, analysera, följa upp och förbättra kundernas sökannonsering. Du är med i alla steg från kundbrief till uppföljning och deltar i kund- och teammöten. Deltagande i pitcher samt driva intern kompetensutveckling och kunskapsspridning på området inom organisationen ingår i arbetsuppgiften.

Rollen innefattar även att du löpande håller dig uppdaterad och tar del av trender, utveckling och förändringar som sker i det digitala landskapet med syfte att säkerställa ett optimalt resultat i såväl kundrelationer som arbetsprocesser och tekniker.

Du kommer att ingå i ett passionerad och resultatfokuserat team och arbeta i tight samarbete tillsammans med erfarna och kreativa specialister på Stockholmskontoret. Arbetet innebär även ett tight samarbete med våra kollegor inom nätverket på regional, nordisk och internationell nivå.

 

Vem är du?

Vi tror att du som person är ambitiös, prestigelös och analytisk som har en passion och driv och för digital marknadsföring och digitala affärer. Du är nyfiken strukturerad och noggrann. Vi tror att du har lätt för att arbeta i grupp och att du trivs när du omges av andra drivna människor som du kan utveckla och utvecklas av i ett högt tempo.

Vi ser gärna att du drivs av att ta egna initiativ och inte räds att vara kreativ och ta nya kliv samt att du är självgående och lösningsorienterad. Vi tror även att du har rätt värderingar för oss – teamwork, respekt, positivitet, ambition och ansvar.

 

Kompetenser:

Har arbetat med digital marknadsföring och sökannonsering i minst 3-4 år

Har goda kunskaper inom AdWords

Har stark drivkraft och stort engagemang för marknadsföring online

Har god social kompetens och är kommunikativ i både tal och skrift

Har mycket goda språkkunskaper i svenska och engelska, ytterligare språk är meriterande

Har god kompetens och erfarenhet av att jobba i plattformar som DoubleClick och analysverktyget Google Analytics

Har god kompetens i Excel och andra delar av Officepaketet

Resultatfokuserad och van att styra mot givna KPI:er

Tillträde snarast.

Skicka din ansökan snarast till vår Head of Reprise Media, Elin Larsdotter Elfström, elin.elfstrom@reprisemedia.com