Cadreon söker Sr.Programmatic Strategist

By 6th July 2017 Nyheter No Comments
cadreon
Cadreon söker Sr.Programmatic Strategist

 

Arbetsbeskrivning

Programmatic buying är det mest sofistikerade och exakta sättet att planera, köpa och mäta digitala kampanjer. Datadrivna kampanjer hanteras och styrs i realtid med fantastisk precision och IPG Mediabrands ligger i områdets absoluta framkant. Inom IPG Mediabrands finns vår globala Trading Desk Cadreon med HQ i San Francisco och lokala kontor i över hela världen.

Vi söker nu en Strateg till vårt team!

Som senior Programmatic Strategist är du kundens och kundteamets hjälte inom Programmatic och datadrivna onlineaktiviteter. Du är välbevandrad inom adtech/martech och navigerar enkelt genom ecosystemet. Du är ansvarig för strategisk planering och kundrekommendationer för att aktivera teknologi(er), matcha 1P/2P/3P Data för en effektiv aktivering i media. Till din hjälp har du ett team av experter inom Data Management, programmatic buying, visualisering, Insights m.m. som du briefar och koordinerar för att leverans mot dina deadlines hålls. Du kan presentera rekommendationer/uppföljningar på ett pedagogiskt och inspirerande sätt, anpassa nivå efter mottagare och kan översätta komplex teknik till kundnytta.

Till egen inspiration och utveckling har du ett globalt nätverk med strukturerad fortbildning och kompetensöverföring över gränser och tusentals specialister från alla världens hörn. Cadreons interna certifieringsprogram ”Cadreon Academy” finns inom Programmatic, DMP och Data Management, Audience Insights, Ad/Mar-Technologies m.m. som du får genomföra.

Förutom att komma till epicentrum för utveckling i området kommer du jobba på en av Sveriges största och skönaste byråer med duktiga kollegor och stora kunder/varumärken. Du drivs av att skapa kundnytta och ser långsiktigt på kundrelationer. Hos oss har du tillgång till branschens i särklass vassaste verktygslåda, stöd av kompetenta kollegor både lokalt och internationellt. Det finns även stort rum för personlig och karriärmässig utveckling.

Önskad kunskap och erfarenhet

Du arbetar idag helt eller nära Data & Programmatic på publicist, tech. eller byrå/ATD och har ett par års erfarenhet av programmatiska köp. Det viktigaste är dock att du är rätt person, har viljan att utvecklas och lära dig nya saker.

Du bör uppfatta dig själv som:

  • Kunnig inom Programmatic Buying och datalandskapet
  • Intresserad och följer utvecklingen inom Adtech/Martech
  • Gillar att presentera och utbilda inom området
  • Social, servicedriven och prestigelös
  • PII, GDRP, PSD2, UIDgraphs är inte helt främmande begrepp
  • Välplanerad, strukturerad och gillar att koordinera projekt
  • Kan skapa långsiktiga personliga relationer byggda på respekt och förtroende

Skicka din ansökan eller frågor om tjänsten till stefan.szczepanski@ium.se

Har du frågor om tjänsten ring eller maila:
Stefan Szczepanski, Head of Cadreon, 08-56 30 14 05

Birgitta Von Heijne, HR-manager, 08-56 30 14 26

IPG är en av världens största kommunikationskoncerner, börsnoterade i New York, USA. Koncernen har 50.000 anställda i fler än 100 företag, vilket inkluderar några av världens mest kända varumärken inom kommunikationsbranschen. IPG Mediabrands är IPG’s mediebyråverksamhet, som består av 16 olika verksamheter/företag, med ca 8 500 anställda inom 130 marknader runt om i världen.

IPG Mediabrands Sverige består av följande enheter:

  • IUM – fullservice medie-/kommunikationsbyrå.
  • Marvelous – social media / content / concept / infleuncer marketing / produktion.
  • Reprise Media – performance marketing, SEM och SEO
  • Cadreon – programmatic marketing och Data Management
  • Insight – analys och insikt

På IUM/IPG Mediabrands Sverige arbetar ca 65 professionella och engagerade personer med olika kommunikationsbakgrunder och specialistkompetenser. Våra rådgivare, strateger och specialister har lång erfarenhet från mediebyråbranschen, marknadsavdelningar, undersökningsföretag, reklambyråer, produktionsbolag, webbyråer, eventbyråer, PR-byråer och mediebranschen generellt.

Läs mer om oss på www.ium.se

Om Cadreon: Cadreon är IPG-nätverkets globala specialistenhet for Adtech, Programmatic Buying och Data Management. Cadreon består idag av över 500+ specialister på 28 marknader och hanterar kampanjer i över 110 länder.

www.cadreon.com

cadreon_logo_small