Cadreon söker Programmatic Specialist

By 22nd June 2017 Nyheter No Comments
nytt_jobb3
Cadreon söker Programmatic Specialist

 

Arbetsbeskrivning

Programmatic buying är det mest sofistikerade och exakta sättet att planera, köpa och mäta digitala kampanjer. Datadrivna kampanjer hanteras och styrs i realtid med fantastisk precision och IPG Mediabrands ligger i områdets absoluta framkant. Inom IPG Mediabrands finns vår globala Trading Desk Cadreon som har lokala kontor i över hela världen.

Vi söker nu fler specialister till vårt Programmatic-team!

Som Programmatic Specialist på Cadreon blir du inte bara ansvarig för programmatiska köp utan är också en viktig del genom hela kampanjprocessen. Du lär dig forma strategier, målsättningar och sätter upp kampanjen i de tekniska plattformar vi jobbar i. Du kommer även hantera optimering och utvärdering av kampanjer.

Du är, eller kommer att bli, en expert inom Programmatic och ha stora möjligheter till ett kreativt jobb i en dynamisk miljö!

Förutom att vara med och driva utveckling i området kommer du jobba på en av Sveriges största och skönaste mediebyråer med duktiga kollegor och stora kunder/varumärken. Du drivs av att skapa kundnytta och ser långsiktigt på kundrelationer. Hos oss har du tillgång till branschens i särklass vassaste verktygslåda, stöd av kompetenta kollegor både lokalt och internationellt. Det finns även stort rum för personlig och karriärmässig utveckling. I nära samarbeten med leverantörer, mediehus och publicister förgylls vardagen i sociala sammanhang där arbete ofta mixas med fritidsintressen.

Önskad kunskap och erfarenhet

Även om du inte arbetar inom området nu så är det bra om du brinner för digital marknadsföring och ny teknik. Kanske är du Campaign Manager(traffic/buyer) eller AdOps på mediebyrå eller trading desk, har vana av annonspubliceringssystem på en publicist. Det viktigaste är att du är rätt person och har drivet att utvecklas och vill lära dig nya saker.

Du bör uppfatta dig själv som:

  • Analytisk & ha förmåga att lösa problem på ett logiskt sätt
  • Välplanerad, strukturerad och gillar att koordinera projekt
  • Teknikintresserad & tycker om data och statistik
  • Idéspruta som gillar kreativa lösningar
  • Social, servicedriven och prestigelös
  • Kan skapa långsiktiga personliga relationer byggda på respekt och förtroende

Skicka din ansökan eller frågor om tjänsten till stefan.szczepanski@ium.se

Har du frågor om tjänsten ring eller maila:
Stefan Szczepanski, Head of Cadreon, 08-56 30 14 05

Birgitta Von Heijne, HR-manager, 08-56 30 14 26

IPG är en av världens största kommunikationskoncerner, börsnoterade i New York, USA. Koncernen har 50.000 anställda i fler än 100 företag, vilket inkluderar några av världens mest kända varumärken inom kommunikationsbranschen. IPG Mediabrands är IPG’s mediebyråverksamhet, som består av 16 olika verksamheter/företag, med ca 8 500 anställda inom 130 marknader runt om i världen.

IPG Mediabrands Sverige består av följande enheter:

  • IUM – fullservice medie-/kommunikationsbyrå.
  • Marvelous – social media / content / concept / infleuncer marketing / produktion.
  • Reprise Media – performance marketing, SEM och SEO
  • Cadreon – programmatic marketing och Data Management
  • Insight – analys och insikt

På IUM/IPG Mediabrands Sverige arbetar ca 65 professionella och engagerade personer med olika kommunikationsbakgrunder och specialistkompetenser. Våra rådgivare, strateger och specialister har lång erfarenhet från mediebyråbranschen, marknadsavdelningar, undersökningsföretag, reklambyråer, produktionsbolag, webbyråer, eventbyråer, PR-byråer och mediebranschen generellt.

Läs mer om oss på www.ium.se

Om Cadreon: Cadreon är IPG-nätverkets globala specialistenhet for Adtech, Programmatic Buying och Data Management. Cadreon består idag av över 500+ specialister på 28 marknader och hanterar kampanjer i över 110 länder.

www.cadreon.com

cadreon_logo_small