Nytt jobb: Programmatic Specialist

By 2nd May 2016 Featured, Nyheter No Comments
nytt_jobb2
Programmatic buying och RealTime Bidding(RTB) är det mest sofistikerade och exakta sättet att planera, köpa och mäta digitala kampanjer. Datadrivna kampanjer hanteras och styrs i realtid med fantastisk precision och IUM ligger i områdets absoluta framkant. Inom IUM finns även vår globala Trading Desk Cadreon.
Vi söker fler specialister till vårt Programmatic-team!Som Programmatic Specialist på IUM blir du inte bara ansvarig för de faktiska programmatiska köpen för våra kunder, som ofta är stora och kända varumärken, utan är en viktig del redan från start, till slut av kampanjen. Det innebär att du är med att skapar strategier för att möta kundens behov och mål, sätter upp kampanjen i de plattformar vi jobbar i, optimerar den och sedan är med i en större utvärdering. Du blir ansvarig för programmatic-kampanjen från ax till limpa. Du är, eller kommer att bli, en expert inom RTB och Programmatic, och ha stora möjligheter till ett kreativt jobb i en varierande miljö!Förutom att vara med och driva hela marknadens utveckling kommer du jobba på en av Sveriges största och skönaste mediebyråer med duktiga kollegor och stora kunder/varumärken. Du drivs av att skapa kundnytta och ser långsiktigt på kundrelationer. Hos oss har du tillgång till branschens i särklass vassaste verktygslåda, stöd av kompetenta kollegor, både lokalt och internationellt. Det finns även stort rum för personlig och karriärmässig utveckling. I nära samarbeten med leverantörer, mediehus och publicister förgylls vardagen i sociala sammanhang där arbete ofta mixas med fritidsintressen.

Desired Skills and ExperienceÄven om du inte arbetar inom området nu så är det bra om du brinner för digital marknadsföring och ny teknik. Kanske är du Campaign Manager (traffic/buyer) eller AdOps på mediebyrå, annonsnätverk eller har vana av annonspubliceringssystem på en publicist. Det viktigaste är att du är rätt person och har drivet att utvecklas och vill lära dig nya saker.

Du bör uppfatta dig själv som:

  • Analytisk & ha förmåga att lösa problem på ett logiskt sätt
  • Välplanerad, strukturerad och gillar att koordinera projekt
  • Teknikintresserad & tycker om data och statistik
  • Idéspruta som gillar kreativa lösningar
  • social,servicedriven och prestigelös
  • kan skapa långsiktiga personliga relationer byggda på respekt och förtroende

 

Skicka din ansökan till: stefan.szczepanski@ium.se

Har du frågor om tjänsten ring eller maila:
Stefan Szczepanski, Head of Programmatic, 08-56 30 14 05, stefan.szczepanski@ium.se